Achs Ágnes-Bányai Antal-Berceliné Sztyehlik Zsuzsa-Bottlik Benedek-Gálffy Istvánné-Gudenus László-Gulyásné Lőrincz Ilona-Hanák D. Péter-Horváth Attila-Hubert Tibor-Keczer Zoltán-Koltai Márta-Kőhegyi János-Környei László-Lőrentei Tamás-Németh Piroska-Orbán Anna-Pappné Horváth Katalin-Pethő József-Sárkány Ernő-Szabadhegyi Csaba-Szlávi Péter-Török Turul-Varga Balázs-Zsakó László:

Számítástechnikai feladatok 2000-ig I.-II.

Szerkesztette: Dr. Hetényi Pálné
Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár, 1988-89

Tartalomjegyzék

I. kötet

Előszó

1. Algoritmusok
1.1. Hétköznapi algoritmusok
1.2. Általános robotmodell
1.3. Karesz: a robot

2. Elemi programozás
2.1. Kifejezések (függvények) kiértékelése
2.2. Ciklusok
2.3. Elágazások
2.4. Szövegek
2.5. Összetett elágazások, ciklusok, sorozatok
2.6. Tömbök
2.7. Elemi grafika

3. Programozási tételek
3.1. Összegezés
3.2. Eldöntés
3.3. Kiválasztás
3.4. Keresés
3.5. Megszámolás
3.6. Maximumkiválasztás
3.7. Kiválogatás
3.8. Elemi tételek alkalmazása
3.9. Unió
3.10. Metszet
3.11. Összefuttatás
3.12. Szétválogatás
3.13. Rendezés
3.14. Tételek alkalmazása
3.15. Visszalépéses keresés

4. Adatszerkezetek
4.1. Lista
4.2. Verem
4.3. Sor
4.4. Tömbök, táblázatok
4.5. Fa és gráf
4.6. Adatállományok

5. Adatfeldolgozás
5.1. Adatok tárolása
5.2. Adatok csoportosítása
5.3. Adatok válogatása
5.4. Adatok feldolgozása

6. Szövegfeldolgozás
6.1. Általános ismeretek
6.2. Szövegábrázolás
6.3. Szövegelemzés
6.4. Szövegátalakítás
6.5. Szövegformázás

Függelék

F1. Megoldási javaslatok
F1.1 Algoritmusok
F1.2. Elemi programozás
F1.3. Programozási tételek
F1.4. Adatszerkezetek
F1.5. Adatfeldolgozás
F1.6. Szövegfeldolgozás

II. kötet

Előszó

7. Szaktárgyi feladatok
7.1. Matematika
7.2. Fizika
7.3. Biológia
7.4. Kémia
7.5. Technika
7.6. Egyéb

8. Az iskolai élet szervezése

9. Gépközeli feladatok
9.1. Mérés - vezérlés
9.2. Gépi kód

10. Programelemzés
10.1. Mit csinál a program?
10.2. Tesztelés
10.3. Hibakeresés
10.4. Hatékonyabbra írás

11. Játékok
11.1. Táblás játékok
11.2. Egyéb logikai játékok azonos szereplőkkel
11.3. Amikor a játékosok feladata eltér
11.4. Matematikai játékok

12. Grafika és hang
12.1. Gyakoroltató grafika
12.2. Geometriai transzformációk
12.3. Függvényábrázolás
12.4. Rekurzív ábrák
12.5. Térbeli ábrázolás
12.6. Hang

13. Játékos, érdekes feladatok

Függelékek

F1. Megoldási javaslatok
F1.7. Szaktárgyi feladatok
F1.8. Az iskolai élet szervezése
F1.9. Gépközeli feladatok
F1.10. Programelemzés
F1.11. Játékok
F1.12. Grafika és hang
F1.13. Játékos, érdekes feladatok

F2. Szaktárgyi csoportosítás

F3. Tematikus csoportosítások
F3.1. 20-25 órás kezdő szakkör
F3.2. 72 órás tematika
F3.3. 32 órás tematika

F4. A Nemes Tihamér OKSZTV versenyfeladatai
F4.1. Nemes Tihamér OKSZTV 1985
F4.2. Nemes Tihamér OKSZTV 1986
F4.3. Nemes Tihamér OKSZTV 1987
F4.4. Nemes Tihamér OKSZTV 1988