Juhász Tibor-Kiss Zsolt: Tanuljunk programozni

(ComputerBooks Kiadó, 2004)

Tartalomjegyzék

ELŐSZÓ

BEVEZETÉS

I. A PROGRAMOZÁS ALAPJAI

1. PROGRAMOK ÉS OBJEKTUMOK
1.1. Informatikai alapok
1.2. Objektumok és események

2. BEVEZETÉS A HTML-BE
2.1. A weblapok felépítése és kódolása
2.2. A weblap szövege
2.3. Események a weblapokon
2.4. Az objektumok metódusai
2.5. Parancsgombok használata
2.6. Szövegek beírása és megjelenítése
2.7. Konténerobjektumok

3. A VBSCRIPT ALAPJAI
3.1. Programok a HTML-kódban
3.2. Változók a programban
3.3. Aritmetikai műveletek
3.4. Függvények
3.5. Eljárások
3.6. HTML-alkalmazások (HTA)

4. VEZÉRLŐSZERKEZETEK
4.1. Szelekciók
4.2. Többágú szelekciók
4.3. Összetett feltételek
4.4. Iterációk

5. TÖMBÖK ÉS TÁBLÁZATOK
5.1. Egydimenziós tömbök
5.2. Kollekciók
5.3. Többdimenziós tömbök
5.4. Dinamikus tömbök
5.5. Tömbök alkalmazása

II. PROGRAMOZÁS HALADÓKNAK

6. VÁLTOZÓK ÉS KIFEJEZÉSEK
6.1. A változók altípusai
6.2. Numerikus változók
6.3. Karakterláncok kezelése
6.4. Dátumok és időpontok
6.5. Változók az alprogramokban

7. ESEMÉNYKEZELÉS
7.1. Az event-objektum
7.2. Egér-események
7.3. Billentyűzet-események
7.4. Hibakezelés a szkriptekben

8. DHTML HALADÓKNAK
8.1. Képek a weblapon
8.2. Időzítők használata
8.3. Űrlapok
8.4. Kommunikáció a weblapok között
8.5. Objektumok beillesztése
8.6. Párbeszédablakok és menük

9. ÖSSZETETT ADATTÍPUSOK
9.1. Tömbök és listák
9.2. Szótárak és halmazok
9.3. Objektumok
9.4. Rekordok

10. FÁJLKEZELÉS
10.1. A fájlrendszer objektumai
10.2. Szövegfájlok
10.3. Nyomtatás

11. ALGORITMUSOK
11.1. Érték hozzárendelése sorozathoz
11.2. Rendezési algoritmusok
11.3. Sorozatok hozzárendelése sorozatokhoz
11.4. Rekurzív algoritmusok
11.5. A visszalépéses keresés (back track)
11.6. A programfejlesztés folyamata

FÜGGELÉK

F1. A TEXTPAD ALKALMAZÁS

F2. A MICROSOFT SCRIPT DEBUGGER

F3. A MICROSOFT SCRIPT EDITOR
A Script Editor telepítése és felépítése
A Script Editor használata
Hibakeresés a Script Editorral

F4. FELADATGYŰJTEMÉNY

IRODALOMJEGYZÉK

Tárgymutató