Kitekintés

A gimnáziumi geológiaoktatásnak a fenti dolgozat alapján is inkább a jövője, mint a jelene meghatározó. Európai Úniós csatlakozásunk, a környezetvédelmi oktatás, korszerűbb ismeretek elsajátítása a tanulókkal mind -mind igénylik e tárgy fejlesztését. Ma azonban inkább csak az ásvány-és kőzetgyűjtemények gyakorolnak vonzó hatást a diákokra és az érdeklődőkre. Kevés hely áll rendelkezésre a szertárakban, kevés a megfelelő végzettségű , oktatásra képes tanár, nincsenek megfelelő műszerek-mikroszkópok stb.- , eszközök , idő a kísérletek elvégzéséhez, a tanulmányi kirándulásokon ,túrákon sem mindig kerülnek előtérbe a földtani nevezetességek, pedig egyre több a tanösvény, a tudományosan leírt geológiai feltárás.Ezeknek a tudományos értékelését megtalálhatjuk a Földtani Közlöny számaiban a MÁFI és a Magyarhoni Földtani Társulat kiadványaiban. Mindössze két jó lábra és legfeljebb egy kalapácsra van szüksége a diákoknak szemben az időhúzó ,szülői zsebet nem kímélő autóbuszos kirándulásokkal.Sajnos mai oktatásunkban a földtudományok a reáliákkal, nyelvekkel , matematikával szemben visszavonulóban vannak.Nem minden diákból lesz menedzser, ipari, közgazdasági szakember, de a szakemberek is minden nap találkoznak felgyorsult utazásokkal teli világunkban geográfiai-geológiai ismeretekkel, melyekre megítélésem szerint mindenkinek szüksége van!
Remélem, hogy dolgozatommal egy kicsit hozzájárultam ennek a kedvezőtlen folyamatnak a lassításához és egyben némi szemléletváltáshoz is!