Kitekintés
A gimnáziumi geológiaoktatásnak a fenti dolgozat
alapján is inkább a jövője, mint a jelene meghatározó. Európai Úniós csatlakozásunk,
a környezetvédelmi oktatás, korszerűbb ismeretek elsajátítása a tanulókkal mind
-mind igénylik e tárgy fejlesztését. Ma azonban inkább csak az ásvány-és kőzetgyűjtemények
gyakorolnak vonzó hatást a diákokra és az érdeklődőkre. Kevés hely áll rendelkezésre
a szertárakban, kevés a megfelelő végzettségű , oktatásra képes tanár, nincsenek
megfelelő műszerek-mikroszkópok stb.- , eszközök , idő a kísérletek elvégzéséhez,
a tanulmányi kirándulásokon ,túrákon sem mindig kerülnek előtérbe a földtani
nevezetességek, pedig egyre több a tanösvény, a tudományosan leírt geológiai
feltárás.Ezeknek a tudományos értékelését megtalálhatjuk a Földtani Közlöny
számaiban a MÁFI és a Magyarhoni Földtani Társulat kiadványaiban. Mindössze
két jó lábra és legfeljebb egy kalapácsra van szüksége a diákoknak szemben az
időhúzó ,szülői zsebet nem kímélő autóbuszos kirándulásokkal.Sajnos mai oktatásunkban
a földtudományok a reáliákkal, nyelvekkel , matematikával szemben visszavonulóban
vannak.Nem minden diákból lesz menedzser, ipari, közgazdasági szakember, de
a szakemberek is minden nap találkoznak felgyorsult utazásokkal teli világunkban
geográfiai-geológiai ismeretekkel, melyekre megítélésem szerint mindenkinek
szüksége van!
Remélem, hogy dolgozatommal egy kicsit hozzájárultam ennek a kedvezőtlen folyamatnak
a lassításához és egyben némi szemléletváltáshoz is!